Khamis, 13 Oktober 2011

PERTANDINGAN MEMBUAT ROJAK BUAH TAHUN 6 2011

Syukur alhamdulillah kerana pertandingan ini dapat dijalankan dengan jayanya. Pertandingan ini bermula pada jam 7.30 pagi dan tamat pada 9.30 pagi.
 Seramai 30 orang murid mengambil bahagian dalam pertandingan ini. Murid telah diagihkan kepada 6 kumpulan dan setiap kumpulan seramai 5 orang. Tempat pertandingan ialah di dewan terbuka sekolah.
Buah-buahan yang digunakan semasa pertandingan ini ialah buah nanas,jambu,epal,sengkuang dan mangga. Para peserta telah menunjukkan kemahiran mereka dalam memotong dan mengupas buah dengan penuh minat sekali. Para pesrta juga diingatkan supaya menjaga kebersihan dan keselamatan disepanjang aktiviti berlangsung.
Kriteria yang digunakan untuk mencari pemenang ialah kemahiran memotong buah 40%, kebersihan 30% dan hiasan 30% . Johan bagi pertandingan ini ialah dari kumpulan 3 dengan markah 95 %. Naib johan pula dari kumpulan 1 dengan markah 92% manakala tempat ke 3 dengan markah 85% ialah kumpulan 2. Pemenang menerima hadiah berupa apron. Majlis penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Guru Besar, Pn. Caroline Neubronner .
Diakhir aktiviti semua peserta menjamu selera dengan rojak yang telah disediakan oleh mereka sendiri. Diharapkan aktiviti ini dapat memberikan manfaat kepada murid untuk digunakan pada masa hadapan. Sekian.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...